-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


fredag, januari 13

Visualisering

Visualisering kan fungera för att skapa trygghet, självförtroende och bygga bort orosmoment. Genom att tänka att vi gör någonting, tolkar hjärnan det som att vi faktiskt gör det och det är dessutom bevisat att det fungerar för att höja prestationen och inlärningen. Det har också bevisats att det ökar tankesätt och känslor som är viktiga för prestationen. Något som är oerhört viktigt att tänka på då man visualiserar är att använda så många sinnen som möjligt. Det är för att det ska bli så starkt och levande som möjligt.

Jag längtar så oerhört efter känslan att vara i toppform, tävlingsform och jag vet att jag kommer att uppnå mitt mål under våren. Den känslan är helt obeskrivlig. Den fyller hela mig med lyckorus och jag glömmer bort hunger, trötthet och osäkerhet och istället fylls hela jag med positiva tankar, rus och känslor!!



Som många vet så är det inte alltid lätt att tänka positivt och diet är verkligen inte en dans på rosor, men att planera och ha framförhållning hjälper något oerhört på vägen.

Det kan bli jobbigt att hinna med träning och förberedelser samtidigt som man ska sköta vardagen, just därför är det viktigt att sätta upp delmål dels för att lättare kunna ta sig igenom dem, uppnå dem och dels för att man inte ska stressa upp sig själv.

Som en del av min mentala plan för att klara av att prestera en stark presentation på träning och tävling, sätter jag upp kortsiktiga mål, eftersom det är en bra metod för att underlätta prestationen och pressen som kan uppstå på mig själv. Det är meningen att målen skall var klara och tydliga.

Hemligheten med framgång är att ha ett väl formulerat mål och sedan integrera det med alla sinnen, det skapar en motivation som för dig fram dit du vill.

Jag vill,
Jag kan,
Jag kommer att lyckas =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar