-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


tisdag, januari 10

Tänkvärda ord!

– Kunde jag, så kan definitivt du också!


Detta handlar om hur jag under min första diet och den resans gång planerade och förberedde mig inför min debut tävling i Bodyfitness som väntade mig. Kanske kan detta hjälpa dig på vägen om du är nyfiken eller till och med vill göra en satsning.



Prestationen – varför är den så betydelsefull och vad innebär den för mig?

Min största prestation blev att klara av den resa som väntade mig inför min första tävlingssatsning, med flera månaders noggrann planering, stenhård träning och strikt diet. För att vara mer specifik blev min diet hela 28 veckor lång.

Den mentala prestationen och motivationen var en av de viktigaste faktorer som skulle bestämma om jag skulle lyckas med min satsning eller inte.

Skulle jag verkligen ge 100 % och aldrig ge upp trots motgångar? Skulle jag våga erkänna för mig själv hur tuff denna resa skulle bli och inse hur hårt jag skulle behöva kämpa?

Många frågetecken dök upp och självklart hade jag en rädsla inom mig. En rädsla för att inte lyckas eller våga blotta min själ för mig själv och mina käraste som skulle få ta del av min resa för att se om jag hade viljan att satsa helhjärtat och fullfölja mitt mål.

Många ”tänk om” frågor dök givetvis upp inom mig, men tanken att få göra detta, att få stå på en scen och glänsa i mitt livs form, den motivation som hade fyllt upp hela min kropp i form av ett rus, fick mig att bestämma mig och verkligen tänka efter innan jag tog steget ut för att påbörja denna spännande resa.

Man måste våga satsa för att vinna. Då menar jag inte placeringsmässigt, utan att vinna mot sig själv och alla odds. Den känslan är oslagbar.

Bestäm dig, ta steget och påbörja utmaningen
– kunde jag, så kan definitivt du också!





2 kommentarer:

  1. Ibland känns det som du är inne i huvudet på mig och läser mina tankar. Tänkvärda ord..

    SvaraRadera
  2. Va bra! Ta in positiv energi och kör på!!

    SvaraRadera