-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


tisdag, januari 10

Motivation?

Motivation

Det finns olika typer av motivation och alla har vi olika uppfattningar om vad det innebär just för oss i en specifik situation. Min inre motivation är att jag har stor kärlek och engagemang till sporten både på social-, tränings-, och tävlingsnivå. Fitness för mig är så mycket mer än träning, det är även en livsstil för mig, ett sätt att leva min vardag på. För mig att genomföra detta och se min egen utveckling under denna period skulle ge mig chansen att utveckla min fysik, träning och metoder till kommande satsningar.

Min yttre motivation finns i att det kan ha stor betydelse för min framtida utveckling som person, både på tävlingsnivå och som livsstil.

Att göra en bra prestation skulle kunna innebära att man blir upptäckt inom den lilla ”fitnessvärld” som finns i Sverige och att det blir lättare att få sponsoravtal vilket kan leda till mer resor, större tävlingar och fler utmaningar.

Yttre belöningar av det här slaget kan även ge ökad inre motivation, när belöningarna bekräftar ens egen nivå, vilket de här belöningarna skulle göra för mig kanske en vacker dag. För att vara logisk och inse faktum så kommer jag troligen aldrig att kunna leva på mina fitness satsningar här i Sverige, då fitness är oerhört litet och ännu mindre känd som levnadssätt, utan jag har drömmen att en dag hoppas jag på att kunna leva och bo i USA med ett yrke som fitnessmanager och även tävla på internationell nivå mot de bästa.

Att ha drömmar och visioner, som idag kanske känns otroligt långt borta eller kanske nästintill omöjliga ger mig en starkare motivation att kämpa mig genom tuffa perioder i träningen och dieten, för att eventuellt kunna nå dit en dag.

Vad vore livet utan drömmar, visioner och mål?

Att satsa högt, våga erkänna det och ha en dröm ger i alla fall mig en kick full av motivation.

...så vad väntar du på? =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar