-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


tisdag, januari 19

Busy busy

& I´m Loving it!!!

Åh det är ju fantastiskt att vara tillbaka och ha fullt upp med livet. Mådde verkligen inte alls bra av att sitta hemma och inte göra något - men nu är jag tillbaka, och allt börjar rulla på ordentligt igen.

Idag hade jag mitt första Street-Pop Dance pass på gymmet. JÖSSES vad skoj vi hade!!! Blev riktigt lyckat :D Vi poppade på för fullt - "shakade" och "snappade" hela passet igenom!

Har kört på med min egna träningen med såklart. Bröst igår och idag blev det axlar. Börjar komma igång nu styrkemässigt, vilket känns great ;D

Dags att fixa lite inför morgondagen innan det är dags att natta kudden.

Sweet Dreams.... &
...Kram på er mina läsare

14 kommentarer:

  1. Finns kvar till dig med vännen!

    Heeej min Miss Örebro smiling Princess shake that boty... :D

    Jisses i vilken ordning kom dom orden nu då haha... Verkar vara fullt upp uppe i mitt huvud istället... Ja i magen oxå av clementiner... :P

    Jag har jue tiden till det jag så då är det jue inga problem... Sen gör jag sådana saker som går fort och är enkla att göra... :)

    Ah måste vara kul att ha dig som instruktör som är en sådan glädjespridare och full i fan... menar full av energi... ;)

    Bara bra här för nu har jag jue rena kläder att sätta på mig igen... Inte läge att gå ut med rumpan bar nu även om det bara är ett par minusgrader ute... :P

    Hoppas att du oxå har det bäst!! Puss & Kraam!! <3

    SvaraRadera
  2. Godformiddag!

    Herlig at du er igang igjen tjejen :-D
    Street-pop dance hørtes riktig kul ut!

    Ønsker deg en toppen dag,puss

    SvaraRadera
  3. hej sweet!
    Ja de e faktiskt väldigt härligt o kunna köra på ordentligt nu...;) fast jag känner ju efter ordentligt i kroppen så jag tränar efter hur mkt energi jag har..;) o de har fungerat hittills... o sen att man börjar se nogerlunda bra ut o inte lika svullen e ju ännu ett plus i kanten..;)

    Nej jag vet.. den glömde vi ju helt bort så de tycker jag absolut att vi ska ha en gång..;)

    Kör på du med vännen!!=)=)
    PUSSAR

    SvaraRadera
  4. Zuzibuz:
    Du är ju sååå gullig, underbar och en härlig vän som alltid skriver att det finns kvar av det goda för mig meed :D

    Heeej min Sköna Drottning Von Miss Karlstad, med det varma hjärtat ;D

    Hehe, jag hoppas de njuter av att ha en instruktör sommig, verkade så iallafall, hihi. Jag hade lyckats få alla genom svettiga under passet och de lämnade salen med ett stort leende på läpparna ;) Sen att jag fick killarna att shaka ordentligt var ju så kul!!! :D

    Asså vad händer med vädret?? Här har et blivit världens snöstorm :S Oj oj oj det kommer mer och mer, haha så jag får vänta med bikinipromenader ett litet tag till iallafall :P

    Idag har sötsuget inte varit och leka med, så jag har knaprat grönsaker som en kanin här haha - måste få bort sockerberoendet... BLÄ!

    Måste uppdatera Miss Hemliga klubben snart känner jag :P

    Ha det gott resten av dagen!!
    Puss och kram på dig <3 ..du är så mysig, ville bara påminna dig vännen!!


    Martine:
    Hej gumman!
    Åh ja, det var superkul. Håller även 2 andra pass i veckan på gymmet, vilket är så underbart roligt.

    Nu har det börjar snöa för fullt här igen :S Mer mer och ännu mer, haha.
    Hur har ni det hos er?

    Önskar dig en mysig onsdagskväll.
    Puss :)


    Liza:
    Hej min vän! :)
    Vet du? Så skönt att vi har så mkt gemensamt, på detta vis kan vi nog pusha varandra lite mer och veta att man inte är själv o vissa saker och få mer perspektiv på saker och ting :)

    Ja visst e d underbart att få in vatten i musklerna och inte bara mellan muskel och hud, hahaha :P

    VI kör på darling!!
    PUSS!!

    SvaraRadera
  5. Ja bara att du skyndar dig hit så innan det tar slut vännen... ;) Fast du vet att jag bakar så gärna mer när du kommer... :D

    Heeej min härliga Miss Örebro Prinsessa!!
    Ett varmt hjärta kan man behöva nu för vilket busväder det är ute... :P Snöar och blkåser och istapparna är lika lååånga som oss! :O

    Att få killarna att shaka är inte dåligt och ett verkligt gott betyg på att du är bra och en glädjespridare av stooora mått... :) Skulle vara så kul att vara med på dina pass... Även om jag besitter två vänsterfötter haha... Men det bjuuur jag på! ;)

    Har inte så stora problem med det jag som väl är... Det är nog för att jag har vant av kroppen från godis... Men hungrig däremot kan jag vara 24/7 tror jag... :D Ska jag komma och skrämma bort the demon?!

    Ja det är nog läge för det snart tror jag... Hur går det för din mamsing over there on her mission då?! :P

    Tack för dina fina ord vännen... Blir så glad!! Och du vet att jag tycker likadant om dig!! <3 Ha en mysig kväll nu! Puss & Kraam!!

    SvaraRadera
  6. hej du underbara!
    ja det håller jag med om.;)
    Det e alltid kul o kunna ha ngn som genomgår samma sak som en själv..;)
    ja inget e bättre än att känna pumpet i musklerna efter ett grymt pass..;) har superträningsvärk i mina tricpes idag o mannen ska såklart gå o trycka på dem hela tiden o ha jätteroligt åt mig när de gör ont..;);)

    ha de underbart vännen!!!
    PUSSS

    SvaraRadera
  7. Ah,va kul!
    Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg kommet innom
    og shaket litt med dej,hihi ;-)

    Det snør og snør her også,men heldigvis blitt litt mildere!
    Håper bare det holder seg sånn nu,orker ikke kulden..
    Er nok mer sommer-menneske som liker varmen best jeg :-)

    Takk,det samme til deg tjejen!
    Matdags her nu,kraam

    SvaraRadera
  8. Hej
    Har lite frågor kring fitness måltider.
    Kan en person som inte tränar äta det ni äter till tex middag för att inte gå upp i vikt ?
    Har under några månader ätit havregrynsgröt till middag enbart för att inte gå upp i vikt men sen så hörde jag att man inte ska göra det då det innehåller mycket kolhydrater?
    Vet inte riktigt vad man ska tänka på om man vill gå ner i vikt äter hur nyttig mat som helst men middagen är jag lite osäker på!
    Tacksam för lite hjälp =)

    SvaraRadera
  9. Zuzibuz:
    Heeeej min underbara Miss Karlstad med glittrande tiaran och värmande hjärtat :D Oh vilket namn, hehe!!

    Åh det vore en ära om Miss Karlstad hade kunnat vara med på någon av mina pass - liksom "star guality" kändis juuu och drottning krona och grejer, hehe!!

    The mission gick inge vidare dessvärre, vi sa till för sent :( men men vi två busar kommer nog på annat ska du se :P

    Nu måste jag natta kudden innan jag börjar somna framför das data, hehe!!

    Sweet dreams min gullevän!! <3
    Puss och kram!!!


    Liza:
    Hej gullet :D
    Hahaha jag dog av skratt när jag läste att han gick och tryckte på dina armar och hade kul åt ditt värk, hahaha för jag känner igen det SÅ VÄL :D whats up with that?? haha.
    Ska skicka ett lite längre mail till dig vännen, need you :)
    Tack för det vi delar gumman!!
    Sweet dreams!! PUSS! ;)


    Martine:
    Hej bruden!
    Åh hade ju varit så kul om du hade kunnat komma på mina pass, men men jag får föreställa mig att ni alla är där bland folket ;)
    Snart helg!! Önskar dig en fantastisk helg.
    Puss!!

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Kul att du hittade hit.

    Det där är så otroligt individuell med vad vi kan äta och när, då vi alla fungerar olika. Men klart du skulle kunna äta det vi äter utan att gå upp i vikt.
    Är målet för dig att gå ner i vikt så kan du enkelt tänka att lägga dina större kolhydratsmåltider tidigare under dagen och mer mot kvällen börja dra ner på dina kolydrater.
    Runt vilken tid brukar du äta middag och hur mycket gröt äter du?
    Ska hjälpa dig så gott jag kan :)
    Mvh

    SvaraRadera
  11. Tack för ditt svar =)

    Jag äter runt 19:00 ungefär 2 dl havregryn samt sojamjölk och en tesked honung till. Samt 2 morötter (tydligen ska det också innehålla mycket kolhydrater) ?
    Jag har alltid trott att det inte kunde bli en *nyttigare* middag, just drf har jag ätit det.
    Vad kan man äta istället ?
    Jag är inte överviktig vill bara gå ner 2 -3 kg.

    Som jag skrev innan så tränar jag inte längre men förra året gjorde jag ca 100 situps /dag under 6 månader men ingenting hände.
    Vill nämligen ha magrutor men det funkar inte så heller antar jag ?
    Haha sorry för det långa inlägget men känner mig så vilsen i det hela då alla säger olika.

    SvaraRadera
  12. Hej Maria!

    Jag skulle rekommendera att du byter ut en hel del av dina kolhydrater mot proteiner, om det är viktnedgång du strävar efter. För det du äter står du still av i vikt om jag förstått rätt?
    2 dl havregryn väger ca 70 gram vilket ger drygt 35 gram kolhydrater + sojamjölk samt honung, då har du kommit upp en hel del kolhydrater. Det är absolut inte överdrivet mycket kolhydrater, men om du står still i vikt och inte rör på dig så kan det bidra till att du inte går ner.
    Ät någon god kött/kycklinggryta, rik på grönsker eller om du vill ha något lättare någon typ av sallad med keso, kyckling, räkor eller tonfisk.
    Du kan absolut äta dig mätt och dessutom mättar protein riktigt bra.

    Det där med magrutor är så olika för varje individ. Det ligger mycket genetisk bakom om hur magens muskler är formade och om man kan få synliga magrutor. Hos vissa krävs det att man kommer ner i lägre fettprocent för att få fram linjer medan andra kan ha det året runt.

    Ingen fara, fråga bara på så försöker jag besvara dina frågor så gott jag kan :)
    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  13. Tack så mycket för hjälpen =)
    Då går det lika bra med soppa samt morötter antar jag ?
    Eller finns det några *gömda* kolhydrater där med?
    Hur kan man se direkt om ett livsmedel innehåller mycket kolhydrater?
    Förstår inte så mycket av av att titta på själva innehållsförteckningen.

    Tack åter igen!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Maria:
    Hej tjejen!

    Sorry missade detta inlägget totalt, men ska svara så gott jag kan nu :)
    Hemmagjord soppa går alldeles utmärkt. Har du några favoritgrönsaker?
    Ett tips på "snacks" på kvällen är morots-, gurk-, selleristavar med dipp på lättkesella, eller fil och dina favoritkryddor :)
    Stirra dig inte så blind på mängden kolhydrater utan den mängd du lägger upp på tallriken :)
    Grönsaker är jättebra alternativ så det kan du äta dig mätt på.
    Vilka typer av kolhydrater äter du under en dag/vecka? Kanske kan hjälpa dig på så vis.

    Bara att fråga på tjejen, inga problem.
    Kram :)

    SvaraRadera