-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


torsdag, augusti 20

Visualize

and make it happen



"
Ingenting är omöjligt" har vi hört många gånger, men har vi verkligen funderat över vad det egentligen betyder?
Idrott, prestation, idrottspsykologi, coaching och allt sådant som berör dessa ämnen behandlar bl.a. självförtroende, nervositet, stresshantering, motivation, koncentration och olika former av processer.

Den mentala biten är minst lika viktig, om inte mer betydelsefull som den prestationsbaserade delen av idrotten.

Faktum är att man skapar sin egen vardag och sätter sina egna mål och gränser.

Håller man en negativ inställning till något och enbart ser mörker framför sig kan det inte sluta på många andra sätt än ett misslyckande eller halvhjärtat försök.

Nyckeln till vår egen framgång håller vi själva i handen och det gäller att inse det också och inte fokusera på vad andra lyckas eller inte lyckas med.
Det gäller att fokusera framåt och försöka visualisera hur slutresultatet kommer och ska se ut för just dig. Att våga att se ljuset i tunneln som ibland kan vara oerhört mörk är verkligen inte det lättaste alla gånger - tro mig jag vet, men genom att sträva efter att hålla fokus och visualisera på dina mål kommer du att lära dig så otroligt mycket om dig själv och dina inre känslor.


Våga tro på dig själv och ingenting kan stoppa dig.. du är den enda som kan sätta stopp för dig själv, dina mål och visioner...



I morse när jag vaknade, tog jag en titt på min crosstrainer som står i sovrummet och kände hur alla negativa känslor överväldigade mig. Mina tankar ställde genast in sig på att jag verkligen INTE ville ställa mig på den... trots att jag kände mig utvilad och redo för ett morgonpass efter gårdagens heldags vila.
Då var det bara att visualisera mig på mitt slutmål, fokusera på varför jag valt att göra denna tävlingssatsning (man får faktiskt inte glömma att det är man själv som valt detta och det är man själv som väljer att utsätta sig för tävlingsdieten) och använda all negativ energi till att omvandla det till positiv kraft!!

- Morgonpasset imorse blev till ett av mina absolut bästa, effektiva power morning cardioworkout under denna diet. För det är jag är oerhört stolt över mig själv och hur jag tacklade mina mörka demoner.
Kan jag, kan ni också - tänk på det nästa gång mörkret faller in och ljuset är svagt..
Detta gäller inte bara träningen utan allt i livet.

You Can do it, just Believe IT!

4 kommentarer:

  1. Halloj! Kul att du är med! Vilken klippa =) Du, har du någon mail jag kan ta del av? Tänkte skicka ut en intervjumall som alla får svara på. Som en liten introduktion =) Den får du skriva när du vill och orkar. Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Mycket bra och kloka ord gumman!
    Snart helg - MUMS ;) Banka och slå på de jäkla sockermonstrena sålänge :P

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat vännen!!! Det gäller bara att fokusera på målet ;o)

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. Maria:
    Sådär, fixat ;) Skrev till dig i din blogg!
    Hihi, ja jätteskoj!
    Absolut, det fixar vi - no probs!!
    Kramen

    Julia:
    Tack sockertoppen :)
    Ooooh njut för mig med IDaag!!
    Oh hell yeah I will, hahaha!
    Stor kram!

    Lina:
    Tusen tack min vän. Klart vi gör, fokus till 100%, eller hur?? ;)
    *myser av kramen och kramar tillbaka, hihi*

    SvaraRadera