-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


lördag, juli 18

Update

Diet vecka 2
- completed

Dagens vikt: 61.8 kg
Vikt nedgång denna vecka ( v.2 ) : - 1.8 kg

Vikt nedgång totalt:
- 5.4 kg

Det har inte varit en dans på rosor med alla intervaller och all cardio, men det har verkligen varit värt det. Visst det har varit tufft, slitigt och extra kämpigt vissa dagar, MEN med goda resultat redan efter 2 veckors diet i full fart.

Mike - som även tillsammans med mig kommer att vara coach under denna diet, kommer även vara mina ögon denna gång och jag ska verkligen förlita mig på vad han tycker, tänker och planerar, då jag litar 100% på hans kunskap. Efter min förra diet har jag lärt mig så otroligt mycket om mig själv som person och då jag har en tendens att ta ut mig för hårt och slita ut mig, få han bestämma när jag behöver göra ändringar kring kost och träning. Mike tyckte att min kropp började signalera ut att den behöver vila och påfyllning, (då även jag märkt att jag nu på senare dagar har börjat lägga på mig vatten på mina "varnings" områden ) och bestämde att det var dags att göra lite ändringar, så därför bestämdes det att lägga in vila, samt mer mat under en heldag,
- så idag blir det heldags vila från all typ av träning
och påfyllning av mat.


Nu efter denna vecka kommer jag troligen börja sakta av i den drastiska viktnedgången av det som bestod av så mycket vatten och förhoppningsvis påbörja fettförbränningen.


Coach får bestämma vad det blir för gott idag och hur mycket, men jag kan lova att jag ska verkligen se till att njuta av varje tugga, - promise!!


Trevlig helg på er där ute och njut av en god dag allesammans

- smaskens till sista slicket

:O)

2 kommentarer:

  1. Tjena! Just hittat din blogg och tänker följa din resa mot scenen igen. Såg när du tävlade sist och tycker du har jättefin figur samt är vacker.

    Kram!

    /Lene

    SvaraRadera
  2. Hej Lene!
    Tusen tack för dina fina ord och ditt inlägg, värmer oerhört.
    Jättekul att ha dig som läsare och att du följer min resa till nästa tävling.

    Jättekul att du lämnade en kommentar. Sådant ger mig ännu mer motivation då man kommer in i tuffa perioder under dietens gång.

    Tack ännu en gång!
    Kram

    SvaraRadera