-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


söndag, juli 19

High on energi

and some hardcore training & fatburning


Söndag igen och back on diet
. Gårdagens mat och vila gav mig verkligen en boost i återhämtning och energi.

Fyllde på ordentligt med mat under hela dagen, dock höll jag mig undan från godis, socker, kakor och liknande onödiga kalorier. Frukt var väl det närmaste socker jag kom, vilket känns i kroppen på ett positivt sätt såhär dagen efter. Kroppen känns påfylld och stark och nu är jag redo att ge mig på veckans utmaningar som väntar. Känns toppen!

Ångest inför benpassen har fått en helt ny innebörd. Herregud, idag stod ben på schemat och jag vet knappt vad jag ska skriva, haha. Det passet, upplägget, övningarna och intensiteten går nog inte ens att beskriva. Sjukaste, vidrigaste, äckligaste och bästa passet på länge. Var helt sjukt, galet BRA! Nu har ångest inför benpassen fått en helt ny innebörd, holy crap säger jag bara. Börjar redan få ångest inför nästa söndag!

Vägningen kommer ske varje lördag, så man kan hålla extra koll på nedgången under denna diet. Däremot kommer jag inte gå så mycket på vågen nu såhär i början då jag vill verkligen försöka utgå mycket från spegeln och måttförändringar. Jag har gott om tid på mig och då jag vill försöka göra förbättringar under denna diet, kommer jag äta mer men däremot köra på med mina intervaller.

_________________________________

Dagens träning

Morgoncardio: 55 minuter intervaller på crosstrainer
- dock högre intensitet, samt längre högintensiva intervaller
Styrketräning: BEN
Kvällscardio: 55 minuter intervaller
40 minuter på steppmaskin + 15 minuter på löpband
- samma här, högre intensitet samt längre högintensiva intervaller



Intervaller efter ben = vilja av stål. Intervallerna idag efter benträningen var verkligen INTE att leka med, F#%K säger jag bara, haha - spagettiben eller vad?? ....men men min envishet och tokvilja vann även denna gång. Kändes GREAT! ....nu är jag helt slut....
Fruktar morgonens intervaller för värken i benen är inte att leka med redan NU!
Märks väl om några timmar antar jag, haha.


MuscleTech Grand Prix 2008
Till nästa tävling ska jag allt se till att inte bli för hård, trappa ned med cardion ordentligt om kroppen behöver det och lyssna mer på kroppen för bästa möjliga fyllighet.



Natti natt på er därute!

Sweet Dreams...

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Ska bli ben här idag är det tänkt... Men några intervaller efter det blir det inte... Räcker med att jag får gå å hålla mig i räckena på broarna typ när jag ska gå hem... :D

    Ny design här inne oxå märker jag... den är vilsam mot ögat... Å skönt att du vilade å åt lite under helgen... Tur du har Mike som hjälpe dig för man måste jue lyssna på lilla kroppen... :)

    Jag går jue inte på diet även om jag äter nyttigt... Men har aldrig haft den där cravingen efter socker som väl är... Gillar jue frukt å bär mer än godis så ytterst sällan jag äter det... förutom att dt kan slinka ner en bars då å då dock... ;)

    Ha nu en bra start på veckan! Tog du ed dig solen till Örebro förresten för här bara regnar det igen... :P Kraam!!

    SvaraRadera
  2. Hallå hallå :D

    Aouuuch - ha ett härligt benpass då - mohahaha!
    Haha jag kunde nästan inte ens ta mig hem igår. Tror t.o.m att en snigel hade högre fart :D

    Yes - ny design, bättre eller? :)
    Jo vilan och maten gjorde verkligen sitt i lördags, vågade lita på kroppen och M denna gång. Förra dieten var jag ju helt blind och man var alldeles för dålig på att lyssna på kroppens signaler tyvärr, men nu blir det andra bullar :D

    Haha, neee jag har inte tagit med solen för här regnar det en hel del med, fast idag skiner den ;)

    Tack desamma bruden!
    Kram kraam

    SvaraRadera
  3. Shit vad du sliter tjejen! Grymt bra jobbat!!!
    Ha en fortsatt bra vecka vännen, nu ska vi ha RESULTAT!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej gumman!
    Tack, är verkligen sugen på att göra förbättringar och komma i form!
    ger man sig in i leken får man leken tåla ;D
    YES Nu kör VI på så det ryker!!!


    Kraaam på dig!

    SvaraRadera