-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


tisdag, juli 21

Order från coach

men panik från min sida
..no cardio tomorrow?!?




Coach
har gett mig total cardioförbud hela dagen imorgon, då vi även har vila från styrketräningen. Han vill att jag ska se till att återhämta kroppen maximalt eftersom jag kör så galet mycket förbränning/intervaller alla andra dagar plus de tuffa styrkepass vi kör 5-6 gånger i veckan.
Jag måste dock erkänna att när han berättade vad han hade tänkt sig tidigare idag, fick jag lite panik av att vila från cardion mitt i veckan.
Skulle jag lägga upp en diet åt någon annan skulle jag ALDRIG vara så extrem, men när det kommer till mig själv tappar jag dessvärre kontrollen aningen och kör på alldeles för hårt.
Mike känner mig bättre än någon annan och han VET att jag har en tendens att köra på FÖR intensivt och hårt, ta ut mig onödigt mycket och har lätt att bli för mycket av ett kontrollfreak, då jag ibland saknar den spärr som många gånger behövs för att inte bli för extrem i det jag gör. Det tar emot lite att överlåta det till någon annan än mig själv, men samtidigt är jag oerhört tacksam att han sätter in vila och bromsar upp mig då jag verkligen ger allt och satsar 100% när jag har gett mig in i något.
Att vara ihärdig, beslutsam, tuff och envis har sina positiva sidor, men kan även ha sina nackdelar.
Jag är medveten om mitt kontrollbehov och därför litar jag fullt ut på honom och hans planer när det gäller detta. Bra att han håller koll på lilla mig, så vila blir det imorgon :O)

Lite måste jag få påverka tyckte jag ju såklart, så jag bad snällt om att få lägga till ytterliggare 20 minuters intervaller på kvällscardion - och jag lyckades övertala honom, hihi.


Dagens träning

Morgoncardio: 40 minuter intervaller crosstrainer
Styrketräning: Rygg, mage

Kvällscardio: 60 minuter intervaller
(40 minuter steppmaskin + 20 minuter sprint på löpband)


Imorgon låter jag kroppen återhämta sig maximalt för att ge ännu mer på gymmet och under mina tokiga intervaller.


Till er därute, lita på er kropp och låt den återhämta sig när ni tränar på.

Även vila är nyckeln till utveckling, bättre resultat och högre prestation...
Vila är så mycket viktigare än man tror. Våga vila, precis som ni vågar träna på tungt...

5 kommentarer:

  1. Hell yeah! Och jag är så stolt över att du gör som ja säger :)

    Vi vet båda att slutresultatet kommer bli grymt!
    stoltast är jag och endast ja vet hur hårt du kämpar!!

    Nu äter vi! :D

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha en klok coach! Du har ju mycket tid på dig och har redan tappat bra! Kommer det dagsformsbilder snart? Vore kul att se när man följer din resa mot målet!

    Svar: jag har nyss flyttat hit till Karlstad, så har inte valt gym än! Men det blir sannolikt BTB GYM som ägs av Anna Berglii. Funderade mycket på SATS också men deras öppettider passar inte mig. På BTB får man passerkort och kan träna när man vill. Känner du till Karlstad väl? *nyfiken*

    Kram och lyssna på coachen :-)

    /Lene

    SvaraRadera
  3. Mike:
    Ja min coach har blivit upplärd av den bästa coachen, hihi! Klart jag lyssnar på dig :)
    Jag är stolt över dig med!!
    Jo du är väl den enda som ser mig stå på crossen dag in och dag ut, all the time, haha!
    Hoppas din mat smakade darling :D

    Lene:
    Ja han är klok!
    Oh dagsformen.. inte lockande direkt men jag lovar så fort jag kommit under 60 kg ska jag lägga ut dagsform bilder, deal? ;)
    OM jag känner Karlstad väl? Jo kan jag nog påstå, hihi - jag är uppväxt där!
    I vilket område bor du då? Kanske kan ge dig bra tips om olika ställen ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Men wow :-) Vad skoj, bodde du där länge? Jag bor i Tingvallastaden, ungefär vid Ahlmarks P-hus. Något som jag just nu behöver tips om är bra frisörer. Har du pejl på det? Vart tränade du själv? Haha, du skulle aldrig avslöjat detta, för nu kanske jag bombar dig med frågor *ler*

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha, ingen fara, vi får helt enkelt ta en fråga i taget :D
    Studio Fanny (054190070) - bästa frisören/salongen i stan, har du mitt ord på. Hon är en konstnär när det gäller sitt jobb ;) Trust me!
    Jag tränade faktiskt på SATS när jag bodde i Karlstad.
    Lycka till i Karlstad då!
    Kram :O)

    SvaraRadera