-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, juli 20

Gym rat

...guilty as charged!

Vilken dag!!!
Mina ben värker helt sjukt sen gårdagens galna benpass. Kunde knappt resa mig upp från sängen i morse och det blir bara värre och värre!!
Morgoncardion med alla intervaller lockade inte direkt kan jag påstå, haha så varje minut av intervallerna har varit en påminnelse om varför jag gör detta mot mig själv, haha.
Men men så envis som jag är har jag kört på som vanligt!

Idag stod bröst på schemat och passet gick riktigt bra. Tokkörning som vanligt och Mike pinade mig och peppade mig genom hela vårat pass - UNDERBART!

_______________________________

Dagens träning
Morgoncardio: 40 minuter intervaller crosstrainer
Styrketräning: Bröst, vader
Kvällscardio: 40 minuter intervaller steppmaskin


Träningen går riktigt bra just nu och jag kommer ge allt för att försöka utvecklas under denna dietperiod.

_____________________________

Kosten
har även justerats aningen. Fördelningen mellan kolhydrater, proteiner och fett har ändrats och ser lite annorlunda ut sedan igår. Har lagt om tidpunkterna på vissa måltider, samt mängden. Nu kommer jag gå efter ett fast schema och inte byta ut något, då det kan vara skönt att inte behöva tänka på vad nästa måltiden är och hur mycket man ska få i sig.


Är helt slut i kroppen nu och snart är det dags att krypa ned i soffan med en kopp te för att kolla på film.
Ja jag vet, vi har blivit riktiga nattugglor jag och Mike, hihi - men det gör inget, man är ju ledig imorgon :O)


Njut av varje stund livet har att erbjuda...
...du skapar din egen vardag - glöm aldrig det
Livet blir vad Du gör den till

3 kommentarer:

  1. Hallo tjejen!

    Jag säger det bara... WOW fan vad grym du e och vilken motivation du har. E grymt imponerad utav dig och vilket drivkraft du har! I like it! Fortsätt så så kommer du få grymma resultat och kommer långt! Gillar din attityd! Hälsa Mike från oss!

    Massa Kramar Sofia och Martin

    SvaraRadera
  2. Kikade in för lite kvällsinspiration, ska ut och gå om det bara kunde sluta regna här i Karlstad :-)

    En fråga: har du något bra tips hur man blir av med just träningsverk i benen som man ju lätt får när man går på diet och rör sig mycket? Läste i Linda Fodors blogg om kaveln och det var väl bra men känns inte som det hjälpte jättemycket.

    Kram

    /Lene

    SvaraRadera
  3. Sofia:
    Hehe TACK gullet!!
    Tusen tack för dina fina ord. Jo jag är lite galen, hahaha, kanske lite för mycket ibland, men nu håller Mike ett koll på mig så jag inte bosätter mig på gymmet, haha.
    Jo hoppas verkligen på att man utvecklas under denna period, på alla sätt!
    Du är för gullig med dina ord.
    Han hälsa en massa tillbaka :D
    Kram på er båda!

    Lene:
    :D Hoppas det gav lite inspiration att titta in här då.. ;)
    Jasså du bor i Karlstad? Vilket gym tränar du på?
    Hehe det där med brödkaveln är faktiskt bra, används av många.. men annars tycker jag att ett bra sätt att minska värken dagens efter är att stretcha + försöka få igång blodcirkulationen på benen, genom en kortare promenad direkt efter benpasset, eller rent av cykel/crosstrainer OM man pallar att plågas lite. Behöver inte vara intensivt, bara man får igång kroppen. Sedan får man inte glömma bort att kroppen faktiskt behöver VILA under dietperioder med.
    Kram :)

    SvaraRadera