-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


lördag, juli 11

Update

Diet vecka 1
- completed

Dagens vikt:
63.6 kg

Vikt nedgång denna vecka ( v.1 ) :
- 3.6 kg
Vikt nedgång totalt:
- 3.6 kg

Många har "fridag" eller "ätardag" under sin diet, men jag kommer väl sätta in någon laddarmåltid till att börja med när jag känner att jag behöver det, men än är det alldeles för tidigt för mig.
Idag har jag verkligen kämpat med mina djupaste sockermonster hela dagen och vet ni vad? Jag VANN!


Dagens lyx blev istället då färska svenska jordgubbar, smakade himlen!!

Annars rullar allt på med dieten och jag fortsätter ge allt, trots att det ibland är otroligt tufft, då mitt utgångsläge är långt ifrån god form i mina egna ögon.
Som ni märker är det ju en hel del vatten nu som släpper på mig, så det går snabbt nu i början men när jag börjar närma mig 60 kg kommer det troligen börja sakta ned i viktnedgång.


Som jag skrivit en gång tidigare så är mitt första delmål under 60 kg, så då ska jag ta foton och lägga upp dagsformen så det blir lite roligare för er att följa, samt för att kunna jämföra under resans gång.

Många av tjejerna inom samma sport har lagt upp dagsformen i sina bloggar för att även de har ett mål med att komma i form inför något, vilket ger mig ännu mer motivation och målmedvetenhet - vilket är superkul! ♥♥

Ni ger mig ännu mer MOTIVATION för att komma i form tjejer - TACK!
Nu kör vi på så det ryker, ELLER HUR??

Dagens träning:
Morgoncardio: 40 minuter intervaller på crosstrainer

Styrketräning: Vila
Kvällscardio: 40 minuter intervaller på crosstrainer


Ny dietvecka imorgon - känns bra faktiskt, då jag vet att jag presterat så mycket som jag har kunnat.

Ibland är det tufft, men det gäller att bita ihop, fokusera på målet och tänka framåt. Kan jag så kan ni också!!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Jag har oxå mumsat på gubbar idag... Det vankades jue tårta på kalaset men är ingen fan av det... Råkade dock bli liiite choklad... ;)

    Visst får du länka till mig... Jag har redan tagit mig friheten att länka till dig nu... Så jag kan klampa in här igen... :D

    Kul när man kan sporra varandra tycker jag å även sig själv med hjälp av bloggen... Inte för att jag ska upp på scenen då... Håller mig i montern jag... :P

    Hoppas att du får en härlig söndag å tripp till solstaden... *harkel* regnar som busen än dock... Vem vet vi kanske ses på sats!

    Kraam!!

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen! Härligt å läsa att din motivation e på topp vilket påverkar en oxxå! Du har verkligen rätt inställning och jag ska följa din hela vägen!!!

    Tänkte kolla med dig oxxå hur det ser ut för dig å Mike v 32....e ni lediga nått?

    Kämpa på nu gumman! Vi tro på dig!

    Kramar från mig å Martin

    SvaraRadera
  3. Du är grym tjejen!
    Fortsätt så :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. ZuZiBuZ:
    Jag tror jag är besatt av färska jordgubbar, haha. Försöker övertala de här hemma att vi ska åka iväg och plocka ju :D
    Idag sken solen och jag passade på kan jag lova, för det verkar ju bara regna hela tiden - usch å trist.
    Hoppas du har haft en toppendag dag!
    Kram

    Sofia:
    TACK vännen, tack båda två. Ni är så gulliga och härliga.
    Självklart ska jag kolla upp det. har inte fått schema så långt än, men jag ska höra mig för på jobbet så man vet så vi kan planera in något ;)
    KRAM till er båda. Erat stöd betyder mycket!

    Julia:
    Tack gulliga dig!
    Absolut, ska ge ALLT hela vägen!
    KRAM

    SvaraRadera