-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


söndag, juli 12

Dietvecka 1 avklarad

...och 4,4 kg lättare

Då var man inne på vecka 2 i dieten. Vikten idag låg på 62,8 kg, så det händer mycket just nu.
Känns riktigt skönt att ha klarat av vecka 1, då jag personligen tycker att den är otroligt tuff, mest psykiskt. Suget efter sötsaker och skräp känns mindre viktig och fokuset på målet blir allt tydligare. Kroppen börjar forma sig och det börjar synas i spegeln, på vågen och kännas på kläderna.
Visst jag har en lång väg kvar att gå, men det är en bra början.

Idag väntade ett benpass och ni anar inte vilken ångest jag har haft inför det passet, haha.
Herregud vad jag fick kämpa med intervallerna efter det passet, då benen var som spagetti och urtrötta, MEN min envishet vann över mina stackars trötta ben, haha.


Dagens träning
Morgoncardio: 40 minuter intervaller på crosstrainer
Styrketräning: BEN
Kvällscardio: 40 minuter intervaller på steppmaskin


Nu ser jag fram emot de förändringar och utmaningar som väntar denna vecka
- Let´s do this!

3 kommentarer:

  1. WOW, det går snabbt för dig gumman!
    Va duktig du är =) Mkt cardio, pjhu, jag som tycker mina "futtiga" 40 min /dag är drygt,medst psykiskt då, man har ju DAMP hahaha!
    Kram på dig snygg!

    SvaraRadera
  2. Åh jag önskar att jag hade din motivation. Att kunna vinna över sötsuget lite oftare vore himla bra för mig men oftast så trillar jag dit, tyvärr. Har du några tips?

    SvaraRadera
  3. Denice:
    Darling, yes! Haha watergirl, thats meee :D haha.
    Jo det har gått riktigt snabbt nu i början, men efter denna vecka kommer nog kroppen stanna av på vatten och bearbeta THE FLUBB, haha!
    Äh DAMP hör till ju, du e inte ensam! Haha!
    KRAM på dig Bebbe!

    Jennie:
    Kul att du tittar in här och lämnar spår.
    Kan jag så kan du med, lovar dig tjejen!
    Personligen brukar jag försöka undvika allt som är påminner för mycket om sötsaker som tuggummi, sockerfria halstabletter eller liknande för de får bara mig att bli ännu mer sugen. Istället försöker jag hitta annat som triggar suget och ersätta det. T.e.x grönt te med några suketter i, eller grönsaker, och frukt.
    Har märkt att om jag håller mig ifrån det söta helt ett tag blir det mycket lättare att hålla sig ifrån det.
    Tänkte du på recept eller fick du svar på frågan? :) (har massor av recept annars, så säg till) :D

    SvaraRadera