-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


söndag, juni 14

Sweaty Betty...

Söndagkväll och jag mår toppen! Njutit av en skön, avkopplande och god helg med massa mat och träning, känns härligt!

Imorgon börjar en ny vecka, vilket innebär en hel del jobb, men jag är glad för det!

Ny vecka = nya möjligheter, eller hur?? :D


Dagens träning
Morgonpromenad 90 minuter

Styrketräning: Baksida lår + lätt framsida

Cardio: Trampmaskin 60 minuter



Ouch idag kände jag mig levande igen då det blev svettigt värre på gymmet under benträningen och efter då man efter veckors uppehåll körde lite mer intensiv cardio - jösses vad underbart det kändes att svettas - Haha!
Vare sig jag vill eller inte så är det bara att inse att jag är en cardio människa och att både min kropp och själ mår bäst av att kämpa på och få pulsen att stiga och svettas som en tok :D
Eftersom jag i princip kör cardio året runt så ville jag testa att hålla mig borta från den högintensiva cardioformen under några veckor och se hur min kropp reagerade under just uppbyggnadsperioden, men idag kunde jag inte hålla mig, viket jag är glad för, för det kändes UNDERBART.
Inom kort börjar Fas 2 av min Transformation Challenge och då kommer jag speeda upp med intervaller och högintensiv cardio igen - vilket jag faktiskt ser fram emot.


Hoppas ni har haft en fantastisk söndag och att ni ser fram emot en ny vecka!!

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Blir bara trött av att se din cardio idag, herrugud vad jag e INTE avis ;-D.. Kan säga att jag ska inte skulle vara levande efter ditt träningspass, skulle falla ihop på trampmaskinen men jag beundrar dig verkligen av all din energi! Beundrar även din styrka och livsglädje för träningen!:-D

    Ska bli väldigr kul och följa dig här på bloggen!

    Jag gillar cardio också men gillar mera intervall tränings stuket, gillar långa promenader i rask takt :-D... här ska det vara full fart =D, vilket jag inte får martin me på tyvär :-S...undrar varför (?!)...hehhee... (men han får ju drag hjälp av hunden nä det väl går fort) ;-D

    Bra kämpat tjejen och kör på! :-D

    Hoppas du får en underbar vecka som kommer och bättre väder :-D

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!

    Haha, då vill du inte veta hur min cardio ser ut under diet :D Cardiofreak - that´s me! Fråga Martin, han vet nog, haha!
    Han höll mig sällskap så snällt sist han var här hos oss när jag stod på min crosstrainer innan frukost - stackare!! HAHA!

    Herregud Mike och Martin och tempo hör inte dirket ihop, HELL NO!!! HAHA!

    Ni måste verkligen komma och hälsa på snart!!
    Vill verkligen lära känna dig mer, Like you already girlie! ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera