-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, juni 29

Min Detox kur - dag 1

Dag 1
Som ni säkert vet så finns det oändligt många varianter av olika detoxkurer.
Jag har valt att lägga upp min korta detoxkur på de råvaror som jag vet min kropp reagerar stark positivt på och självklart undvika allt som min kropp reagerar negativt på.

Idag har det gått bara bra, och mår redan bättre psykiskt av att veta att jag håller på och renar min kropp. Måste dricka mer vatten bara, lätt att slarva med det tyvärr.




Börjar varje dag med 1 dl varmt citronvatten. Pressar en halv citron i ett glas vatten och dricker en msk linfrö som legat i blöt över natten.





Min bästa detox-mat:

- Utvalda grönsaker, frukt och bär.

- Begränsat med kolhydrater från fiberhavregryn, quinoa och bovete.

- Vegetabiliskt fett som oliv-, rapsolja.

- Proteinkällor som äggvita, vit fisk, räkor, lax och proteinpulver.

- Naturella frön (inte saltade eller rostade) som lin-, och solrosfrön.

- Drycker som örtteer, grönt te, rött te, och vatten.


Undviker:
-
Kaffe och svart te
- Salt och socker
- Mejeriprodukter
- Rött kött
- Hel- och halvfabrikat (som snabbmat och liknande)
- Spannmål (förutom fiberhavregryn, quinoa och bovete)


...Att tänka på när man detoxar:

-
Ta det lugnt och dricka mycket vatten och örtteer.
- Promenader, simning eller yoga är bra motion under detox-kuren.
- Låta bli socker, alkohol, kaffe, cigaretter, värktabletter och vitt mjöl.
- Basera maten på färska, helst ekologiska, grönsaker, nötter och frön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar