-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


torsdag, maj 7

Mat, mat, mat!

Helt ärligt - Hur många gånger om dagen tänker ni på mat egentligen?
Jag har mat i huvudet hela dagarna - haha!
Vad som ska ätas, när det ska ätas och hur det ska tillagas.


Jag själv älskar matlagning och tycker det är oerhört spännande att testa olika kulturers mat, dofter och aromer. Att experimentera i köket är bland det roligaste som finns, bara tiden räcker till.
Vet inte riktigt om jag vågar visa hur kryddskåpet ser ut här hemma eller alla de olika tillbehören jag har stående i olika små burkar :D
Utmaningen i köket för mig är inte bara själva matlagningen, utan att kunna laga hälsosam mat som smakar utsökt.

Min egen kost består av mycket grönsaker och frukt, för det skulle jag aldrig kunna leva utan, men även högre intag av bra fetter.
Har faktiskt några favoritlivsmedel som smakar underbart gott, trots det låga innehållet av kolhydrater, då jag väljer att inte överkonsumera mängden kolhydrater. Low carb produkterna från CarbZone är fantastiska och smakar underbart gott.
Jag personligen lägger hellre till mer fett och protein till min kost så jag får i mig de essentiella fetter/fettsyror samt proteiner som kroppen behöver.

Missförstå mig inte nu, jag är en gottegris och älskar sötsaker (lite för mycket för mitt eget bästa, haha) men att överkonsumera socker mår min kropp inte alls bra av och därför försöker jag att äta sådant bara på helger eller om man är bortbjuden.


Just därför älskar jag denna choklad, då jag vill unna mig något gott på kvällen till mitt te eller kaffe .
Jag vet att jag har lovat recept på lite olika maträtter och annat smått och gott - det kommer dyka upp, lovar. Måste bara se till att föra över lite bilder till och recept till denna dator.

Nu blev jag väldigt hungrig :D Dags att gå in i köket och hitta på något gott att slänga ihop. Frågan är bara vad man är sugen på ;)

Spännande, spännande!

Må gott folket & njut av världens alla olika aromer och smaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar