-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, maj 25

Back home!

HÄRLIGT HÄRLIGT men FARLIGT FARLIGT...

Nu är man hemma åter igen efter flera fantastiska dagar hos mina underbart mysiga föräldrar. Bara njutit och tagit det lugnt. Några träningspass blev av såklart, men det hör ju till vardagen, annars blir man tokig :D
Persisk mat är helt gudomligt och det godaste jag vet. Har ni inte testat det än rekommenderar jag det stort.



Vi har grillat en heldel och avnjutit av massa olika persiska rätter och det har blivit glass i stora lass. Är ju glasstokig så det har varit helt underbart!!
Jag och mamma testade att göra Tiramisu, fast med frukt och grädde - oh boy säger jag bara. Den blev så farligt god.

Passionsfrukts tiramisu med färska jordgubbar

Receptet hittar ni på recept.nu

Med andra ord
har det ätits konstant och det var inte lätt att säga nej tack med alla smaker och dofter, jösses vad gott det var!! Mat mat mat och smarriga sötsaker onsdag-söndag för mig som är ovan med socker och högre intag av kolhydrater så jag visste att det skulle sluta på detta vis, men jag njöt av varenda tugga - Smaskens till sista slicket, haha.

Herregud
- Min våg här hemma däremot var inte alls lika underbar efter dessa dagar, haha så just nu är jag väldigt ovän med vågen här hemma. Vi har gjort slut för tillfället, eller separerat kanske man ska skriva, haha....
holy crap säger jag bara :P


EDIT - fötterna/benen på denna bild är inte mina :D hahaha!

2 kommentarer:

  1. Hej! :)
    Tack så mycket. Hoppas allt är bra!

    Ja den är gudomlig, har Vaniljsötningsmedel tillsammas med Keso/Kesllan också, supergott!
    Det lät också kanongott, brukar varva med Kanel både tll frukost och melanmål :)

    Ha en mysig kväll!
    Kram Julia

    SvaraRadera
  2. Tack! :D

    Allt är bara toppen, även om man känner sig som en ballong, haha :)
    Skönt att vara tillbaka till de vanliga kost rutinerna säger jag bara!

    Åh, har massa goda recept och varianter på kesella och smaksättningar.

    Oh, nu blir det kesella, björnbär, med valnötter, kardemmuma och funligt classis noir, MUMMA!

    Kram tjejen!

    SvaraRadera