-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, februari 1

Time for some changes

Sashlis Transformation Challenge is on

Dietstart idag - 1 februari



Syftet då med denna diet?

Ja, så enkelt som att börja vänja kroppen vid mer kalorier, men samtidigt försöka ligga på underskott och gå ner i vikt genom att träna hårt på gymmet samt utföra mycket konditionsträning i form av gruppträning, intervaller och HIIT.

Efter tävlingen har kroppen varit som en svamp och jag är verkligen inte liten i maten (lite för glad i mat, framförallt sötsaker), men i förhållande mot den mängd mat jag stoppar i mig går jag upp alldeles för lätt och svullnar upp.


Nu har det blivit lite för mycket mat och för lite motion i form av förbränning, men det ska allt ändras på. Genom bra mängd mat och mer förbräningspass så ska kroppen börja forma sig som jag vill.

Kommer inte att räkna kalorier utan kommer att gå mycket på känsla och hur kroppen mår. Låta kroppen "bestämma" mer och utgå väldigt mycket från spegeln och hur mina kläder sitter.

Sen så självklart finns det lite andra planer med denna diet förutom att komma i grym form, men det kan jag inte avslöja riktigt än ;)

Formen dagen innan FF 09


Time to get serious
- Let this challenge begin

12 kommentarer:

  1. Lykke til med diett - let's rock ;)

    SvaraRadera
  2. Hi Sashli,

    Your blog is very nice.

    I'm the photographer and webmaster from Topmusclefeminin.

    Would you like to make your promotion in my homepage?
    If yes, please send me, one or more pictures from You.

    I hope to read you soon ;-)

    Thierry (France)

    SvaraRadera
  3. Kristine:
    Tackar tjejen!!!
    Oh yeah - let´s rock on babe ;D

    Thierry:
    Hi!

    Thanks alot!
    Sure thing, it would be nice.
    I will send you some pictures as soon as I have the time ;)

    Take care, and best regards
    /Sashli

    SvaraRadera
  4. Heeej mitt i natten min Miss Hawaian Tropic Örebro Prinsessa!
    Haha och jag får inte till någonting för jag är så trött så att det står totalt stilla i skallen... Är på väg i säng här men måste jue säga natti natti till dig först vännen... :)

    Mamsen hade jue gjort egna så det var jue inga torra köpemaränger inte... Jag brukar att göra egna nyttiga med malda nötter i... :P Äter inte tårta jag heller för jag klarar inte av grädden... Huah!! Missarna är lika...

    Det är jue hur man vänjer kroppen... Den får jue en kick utav socker... Men låter man bli det ett bra tag som med allt annat som är beroendeframkallande så avtar jue suget... Och man känner jue vad mycket bättre som man mår... :)
    Måste göra den kladdkakan igen jag med för den var faktiskt god! Men i morgon så ska det bli experiment med ananas... ;)

    Nyfiken som jag är vill jag jue både se det och prova det... :D En anledning till att hälsa på dom!

    Känner mig lite sliten sen benpasset idag så jag höjde maten och vilar i morgon... Vill inte dra på mig någon förkylning... Annars är det bara bra... Med ig med oxå hoppas jag?!

    Puss & Kraam & Natti Natti på dig vännen min!! <3

    SvaraRadera
  5. Godmorgen tjejen!

    Herlig!Ser du er igang med dietten nu,da gjetter jeg på konk i vår :-) Kanskje i mitt land?! ;-)

    Jeg startet på det nye gymmet her i Nord igår,tar litt tid med meg og vende seg til,men blir iallfall her ut denne uken så det får bli bra hoppas jeg! :-P
    Nu blir det snart morgenpromenade her,gymmet får hvile til imorgen..

    Takk,det samme ønsker jeg deg.
    Stort kram

    SvaraRadera
  6. Zuzibuz:
    Heeeeeeeeej min härliga marängbakandes, fluffvispandes promenadtokiga Von Miss Karlstad :D

    Mums va gott med hemma gjorda maränger, ska jag ta och göra nån vacker dag när tiden finns, haha :D Gäller att börja komma in i bakandet så kan man inte sluta experimenter i köket - vilket jag älskar att göra :D

    Jo den där "kicken" kan jag gott vara utan :P för mig är det mer att jag äter eftersom jag fått för mig att det är jättegott, men jag vet att just lösgodis kan jag vara utan, för avväjer jag mig så glömmer jag liksom bort det och saknar inte det ens.
    Kroppen är allt konstig ibland, haha.

    Har du nån aning om är de får hembandet då?? :D

    Min sköna drottning, du får bara inte bli sjuuuk!! Ta väl hand om dig, ät ordentligt och vila!! Det är en ORDER :D

    Puss och kram på dig min VÄN!! <3


    Martine:
    Hej tjejen!

    Hehe nyfiken är du allt? ;)
    Nej inga planer på Norge faktiskt, men annat skoj på gång.

    Hur känns det då? Är detta gym lika bra tycker du?
    Kanske har missat det, men varför bytte du gym nu igen? :)

    Hoppas vilan gav dig extra boost inför dagens gympass!

    Massa Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Heeej min Miss Örebro Prinsessa!!

    Haha jag äter jue till och med smeten nu istället för att göra kakor utav det... :P Jag har jue tiden till det så därför så blir det jue en hel del experimenterande... Blivit mer bakverk än mat nu på sistone dock...

    Vet inte när jag åt lösgodis senast... Jo jag smakade på en bit (kanelbulle) av Malene på SM i Athletic Fitness... Det var i september förra året det... Innan dess kommer jag inte ens ihåg... Måste ha varit när jag jobbade som godisansvarig på Filmstaden... :D

    Dom har ingen aning för dom har inte fått klart hur det ska betalas än... Verkar inte vara något speciellt seriöst företag... :S

    Vilar hela dagen idag förutom att jag tvättar då... Så jag lyder för äter gör jag... Matlusten är det visst inget fel på... ;)

    Hoppas att allt är bra med dig vännen!! Puss & Kraam!! <3

    SvaraRadera
  8. Hej
    Enligt denna sida + många fler så innehåller morötter en massa kolhydarter.
    Jag brukar äta det nstäan varje dag till min *middag* märker man någon stor skillnad om man nu skulle sluta med m orötteR?
    Alla sägerså ollika

    http://www.neostoric.com/se/kost-naring/kolhydrater/

    SvaraRadera
  9. Ja,blir jo nyskjerrig vet du ;-) Hihi..
    Spennende!

    Nja,litt vanskelig å si.Jeg trenger alltid litt ekstra tid på å tilvenne mej,men er nok minst like bra. Bare jeg som er litt sær,har jo trent der jeg er vant i to-tre år nu.. :-P
    Jeg er i Nord på besøk denne uken,så da blir det trening på bortebane istedetfor å ta en hvile-uke!

    Hviler idag,og gym imorgen. Blir nok bra! :-)

    Ha en underbar kveld,puss

    SvaraRadera
  10. Zuzibuz:
    Heeeeeeej min lilla sjukling Drottning Von Miss Karlstad!

    Se nu till att VILA ordentligt bara, så du blir frisk snaaaabbt!!

    Haha wow, det var längesen om du inte minns ens när de var :D
    Haha bra att du äter ordentligt då, vi verkar vara lika där med tydligen :P fattar inte att aptiten alltid e kvar trots att man e liten sjukling :P

    Hmm, konstigt att de inte har mer koll på sina produkter det där företaget.
    Hoppas den kommer snart iallafall :)

    Vad har fröken haft för sig mer än att stoppa i sig extra vitaminer då?

    KRYA PÅ dig nu min vän!!
    Puss och Kraaam <3


    Elena:
    Hej tjejen!
    Morötter innehåller en del kolhydrater i form av socker och runt 11 g kolhydrater per 100 g. Hur mycket morötter äter du då?
    Inte tror jag att det är någon fara om du äter det till en måltid om dagen.
    Mvh


    Martine:
    Oftast är det så att man behöver lite tid att ändra sina vanor, allt från kost till träning och tider, men men snart har du hittat the flow ;)

    Hoppas du har det trevligt i norr! Har ni det kallt där eller? Haha vet inte när man fick uppleva en sån här vinter sist ;P

    Sov så gott vännen!
    Puss

    SvaraRadera
  11. Heeej min piggelin Miss Örebro Prinsessa!!

    Vilar för fulla muggar (med Pepsi Max) till max här... :P

    Ostkrokar kommer jag ihåg att jag åt för ett gäng midsomrar sen... ;)
    Ja den kunde jue lugna ner sig den oxå tycker man men icke haha... Men självklart så ska vi vara lika där oxå... :D

    Har inte pratat något med dom idag så det kanske har fixat sig nu... Visserligen skulle papsen till sjukhuset och kolla synen igen om det blir op eller ej så dom har nog varit där hela dagen...

    Hon har tvättat... Men annars legat i soffan och kikat på So you think you can dance bland annat... Skönt och vara inne nu för jag ser att det är snöstorm ute! :S Hur är vädret hos dig vännen?!

    Tack!! Peppar peppar inget sämre än... :D Puss & Kraam!! <3

    SvaraRadera
  12. Zuzibuz:
    Heeeej min söta lilla fröken Sjukling Drottning Von Miss Karlstad!!!

    Åh pepsi max är ju kärlekens dryck. Har nog en healande verkan tror jag :P så drick till MAX så är du nog på fötter väldigt snart igen :D

    Hoppas det har gått bra för din papsing då vännen!!

    Oj duktigt att orka tväta fast du är lite dålig :) Haha vi skulle behöva tvätta här hemma minsann, får bli till helgen då man är ledig helt enkelt! :)

    Herregud, snöstorm här med idag!!! När ska detta väder få ett slut?!?! Helt sjukt detta ju!

    Hoppas du är mycket bättre idag darling!
    Puss och Kram <3

    SvaraRadera