-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, januari 4

Shaking the bacon

- cardio is the medicine, my medicine :D

Härligt, härligt - förbrukat en hel del kalorier idag då träningen bestod endast i form av förbränning eftersom vila stog på schemat från styrketräningen.
Sjuk träningsvärk i brösten idag från gårdagens pass, då vet man att man har utfört sitt jobb på gymmet rätt ;)
The Sashli machine är igång igen haha och det känns fantastiskt skönt att börja hitta tillbaka till mina sundare rutiner igen.



Dagens träning
Började dagen med en lååång morgonpromenad på 120 min i det kyliga vädret, så det gäller att ha rätt kläder på sig så är det inte omöjligt att bege sig ut i vinterkylan.
På kvällen blev det intervallträning på steppmaskin 60 min - ouuu tuuungt kan jag lova, men jag kämpade på med mina nya mål i fokus ;)

Nya häftiga händelser
Håller för tillfället och letar massa ny musik till lite nya spännande projekt på ett gym, då jag ska leda en hel del grupp pass - kommer att ha pass som heter: Street/Pop Dance, Styrka och Boxercise - skoj!! :D

Ja - många bollar i luften här, men that´s me ;) hehe!

Hoppas ni har fått top start idag på årets första måndag och att veckan fortsätter i samma spår!

Kram på er mina kära läsare... & Sweet Dreams

7 kommentarer:

  1. Hihi,ja det merkes i en enorm treningsverk her idag! ;-)

    Du skulle sett meg nu,er så gott kledd at jeg tror ikke det er mange som kjenner meg igjen på veien.. Men gjør alt jeg kan for å trosse kulden! :-P
    Typ 15-grader nu på morgenkvisten. Får se hur lenge jeg holder ut på morgenpromenaden idag.

    Så spennende at du skal ha litt pass på gymmet fremover,kul!
    Ha en UNDERBAR dag tjejen!Puss

    SvaraRadera
  2. Roligt med ännu en tjej i klassen =)
    Spinningcykeln är från en sida på internet. www.abilica.se. Min är den som kostar 5000. Fick hem den idag! den är grym! Jättenöjd. trots allt är det en för hemmabruk, men den är riktigt bra. Har kört ett svettigt pass på en timme ;) / J

    SvaraRadera
  3. Martine:
    Hej tjejen!
    Lever du fortfarande i kylan, för du har väl inte blivit en ispinne?? HERREGUD så kallt det är?!?!
    Imorse när jag var ute på promenad var det -22,5 grader kallt och jag höll ut hela 90 minuter, haha. Imorgon ska det bli över -30 grader kallt - tack och lov för hullet som värmer just nu, haha.
    Hoppas du har haft en toppen dag min vän!
    Puss och klem ;)

    Jenny:
    Kommer bli super detta :)
    Är det många i klassen och hur ser fördelningen ut mellan tjejer och killar?
    Själv har jag en crosstrainer hemma som jag avgudar :D min bästa vän som jag har en hat/kärlek till, haha :D
    Hur mår du nu då i vinterkylan??
    Du har väl hört att det ska bli ÄNNU kallare nu?? Över -30 grader :S
    Oh nice och duktigt med pass på en timme ;)

    SvaraRadera
  4. Heeej min prinsessa Miss Örebro!! :D

    I så fall så vill jag bli en PIGGELIN om jag fryser till en ispinne haha... Hade lika kallt i morse här oxå och nu är det -20 sist jag tittade... Hörde oxå något om ner emot -30 här... Jisses jag går i ide!! Tror inte att jag ska ta bort vinterhullet än jag heller... :P

    Bara bra här... Håller på och tvättar så att jag har några kläder att sätta på mig... ;) Hur har min väns dag varit då tro?!

    Puss & kraam på dig hjärtat!!

    SvaraRadera
  5. Hm, det är några som har hoppat. Vet inte exakt hur många vi är faktiskt. Kanske 21 stycken? Vi är 7 tjejer och resten män!
    Det är riktigt kallt måste jag säga, det är då cykeln är extra bra, när promenader känns sådär!!;P Jo, det ska tydligen bli svinkallt. Hemma (i norr) varnas närmare 40. HAH! Helt galet. Men annars mår jag bra, slutspurten på två kurser nu, arbete och tenta skall göras inom närmaste framtid. själv?:)

    SvaraRadera
  6. Ja,nå nærmer det seg 20-grader her også!
    Jeg har gått i hi for kvelden,tröttis som vanlig :-P He he..
    30-?! OJ,du får kle dej gott tjejen!
    Selv ble det en morgenrunde på 55min,hadde heldigvis kledd meg ekstra godt,så var enest nesetippen som frøs ;-)

    Lugn dag,litt matshopping ble det på ettermiddagen.
    Hoppas du har hatt en underbar dag selv ?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Zuzibuz:
    Ååååh nu är jag kinkig och tycker synd om mig själv, och förbannad på samma gång.

    Hej mitt i natten Min Miss Karlstad sweetie :)

    Dagens började bara toppen, med långpromenad i kyliga vädret... men sen har det bara blivit sämre... kände av lite halsont tidigare och nu har jag blivit jättedålig!! Värk i öron, hals ja till och med näsa :(
    Hoppas det går över snabbt för jag har inte tid att vara sjuk!

    Hoppas du har haft en fantastisk dag, för är du lycklig och glad så ler jag med ;)

    Puss o kram via nätet (så du inte blir smittad) Haha!


    Jenny:
    Oj vad få tjejer, men det brukar tråkigt nog vara så när det kommer till våra program..
    GAH - närmre 40 minus, herreguuud!!!
    Åh har blivit riktigtdålig :( Bäst att det går över snabbt, klarar inte av att va sjuk nu liksom.. FY! Har för mycket på gång och massa annat som ska göras.. ;(


    Martine:
    Åh är så grinig nu :(
    Dagens började bara toppen, med långpromenad i kyliga vädret... men sen har det bara blivit sämre... kände av lite halsont tidigare och nu har jag blivit jättedålig!! Värk i öron, hals ja till och med näsa :(
    Hoppas det går över snabbt för jag har inte tid att vara sjuk!
    KLÄ DIG ORDENTLIGT nu så du inte råkar för samma.
    Kram!

    SvaraRadera