-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


onsdag, november 18

Tävlingsförberedelser

Del 1

Helt otroligt vad tiden har gått fort nu på slutet, kan knappt fatta att jag precis skrivit denna rubrik :D men snart är det verkligen dags och jag längtar verkligen!!!!


Ja, då var det otroligt och underbart nog dags att börja med förberedelserna för min del såhär 2,5 vecka innan tävlingen.

Efter noga granskning och mycket funderingar så har Mike tillsammans med tveksamma mig, som varit så kritisk, äntligen kommit fram till att jag i princip är klar nu med formen inför tömningsveckan, så målet blir att vikten ska inte ner så mycket mer till innan tömningen. Ska fokusera till 90 % på spegeln framöver och försöka tighta till något mer om det är möjligt.
Kommer givetvis fortfarande köra cardio i form av crosstrainer/stairmaster/promenader men passen kommer bli betydligt mycket kortare. Detta gäller för denna vecka ut.
Nästa vecka om allt har gått som planerat och vi ligger där vi vill formmässigt, då ska jag endast lägga in morgonpromenader varje dag, men that´s it - inget efter gympassen eller på kvällen.

Styrketräning som vanligt denna och nästa vecka med lite småförändringar till nästa vecka eventuellt. Gäller att försöka ge allt varje pass, även om styrkan verkligen inte är på topp och man inte är som mest effektiv just nu, men bara att kämpa på. Just nu gäller det att ta en dag i taget fokusera på slutmålet :D

Yes, nu gäller det bara att lyckas hitta balansen och hålla formen på topp fram till tävlingsdagen!!


Ohh I´m so excited!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar