-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


söndag, november 15

Me and my confessions

Part 3

Mycket tankar och funderingar som cirkulerar hos mig nu. Väldigt blandade känslor som ständigt skiftar under dagarna, då jag kan gå från att sväva på molm till att känna mig riktigt nere.
Så mycket jag tänker på om dagarna när det kommer till tävlingen,prestationen, dieten och alla förväntningar från olika håll.
Jag vet att den mest kritiska person som förväntar sig det absolut bästa av mig, är jag själv men det lugnar inte mig mer för det. Ibland känns det som att alla tror att bara för att jag blev så extremt hård på min förra tävling så är det en dans på rosor för mig att bli hård inför en tävlingsdiet och att OM jag inte dyker upp hård nog ska folk bli besvikna. Men saken är den att jag ska absolut INTE bli lika hård som sist, för det är inte meningen med bodyfitness att bli så tokhård, men min hjärna vill inte alltid koppla det även om jag egentligen vet hur det ska se ut i slutet.
Vad är liksom "lagomt hård" för denna sport och vad söker domarna egentligen? Det finns tyvärr ingen mall man kan följa då detta är en bedömningssport, men man får försöka hitta en formel för sig själv som fungerar. Sist blev det alldeles fel för mig och jag ska verkligen se till att försöka pricka allt till 100%. Har jag lärt mig någon läxa sen sist så är det att hårdast är inte alltid bäst, inte i min sport iallafall - måste bara få in det i mitt eget huvud också.

Min fantastiska coach som jag kallar honom, som även är min pojkvän har verkligen gjort allt denna diet så att jag inte ska bli för hård. Även om det är jag själv som lägger upp kostschemat och cardion så har han hållt hökögon på mig. Inte nog med all motivation, upplägg och hjälp med gymträningen under hela dieten så har han har flera gånger satt ner foten och varit tuff mot mig att INTE köra mer cardio, eller att dra ner på cardion vid flera tillfällen då jag bara blivit arg på honom - MEN jag har verkligen ingen spärr när det gäller min cardioträning så hans hjälp har varit guld värd...

Långt inlägg idag märker jag, men gooosh så mycket som finns inom mig just nu... vilket växer som ogräs i diettider, speciellt så här på slutet...

Take care people and enjoy life =)

2 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att din form är bra gumman så ta det nu lugnt och försök hitta din inre ro. Njut av den korta, spännande resa som är kvar! Du kanske borde prova på yoga, meditation eller göra nåt annat som att gå och simma bara för att komma ur cardio-hjulet?
    Tro på dig själv och din coach, ni fixar det här!!
    Vi ses snart snygging :oD Längtar som en galning efter att få tävla igen!!!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Tack min vän!!!
    Du vet själv hur kritisk och nojjig man kan vara ibland, och jag vet att man måste börja varva ned om formen är där, så det inte slutar med att man ser sliten ut :)
    Absolut, ska försöka "lugna" mig lite haha och självklart lita på min partner ;)
    Ja Vi ses snaaart!! FATTA VAD KUL vi ska ha på scen!! Längtar tokigt här med!

    Mega kramar på dig och tack för dina ord gullet!!

    SvaraRadera