-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


lördag, oktober 17

Update

Dietvecka 15
- completed


Dagens vikt: 54.3kg

Vikt nedgång denna vecka ( v.15 ) : - 0.4 kg
Vikt nedgång totalt: - 12.9 kg

>> 7 weeks out - baby
Ooooh my god!!!!!!!!!
Tiden bara flyger förbi ju, för nu är det BARA 7 veckor kvar = snacka om blandade känslor... Känslan av fjärilar i magen i kombination med nervositet, längtan och vågor av ivrighet växer inom mig!!


Vikten fortsätter minska sakta men säkert och formen börjar infinna sig lite smått allt mer.
Hänt mycket i spegeln och på måtten än vågen, vilket jag är oerhört glad över bara man vågar släppa den där löjliga fixeringen på vågen och istället tänka professionellt
- då jag just nu befinner mig i den fas i dieten, där minsta lilla hekto jag tappar syns på min kropp, både på gott och på ont. Går jag ner för snabbt tappar jag mycket fyllighet på överkroppen, vilket är bra i och för sig för då vet jag att det är dags att vila/fylla på eller bromsa upp på annat sätt.
På överkroppen har jag mindre att tappa till tävlingsform men har lite mer att ta bort på ben/rumpa som alla andra glada kvinnor på diet, haha!

Känns skönt att just nu ha ett bra utgångsläge och timing i dieten för att vara 7 veckor kvar tills man ska upp på scen.
Pratat mycket med Mike my man/coach/partner :D och jag lyssnar mycket på hans ord och försöker låta honom vara mina ögon under denna diet, då jag är alldeles för kritisk och blind för mitt eget bästa - speciellt när det kommer till att våga varva ner och lyssna på min kropp.

Oops sorry, mycket text denna tidiga morgon men jag ska försöka ta nya foton snart till någon formcheck - så OM jag skulle glömma så skriv några rader och påminn mig :D haha!!

Förresten, nu är man anmäld till tävlingen dessutom - späääännande!!!

Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

  1. Goood mooorgooon!! :D
    Ha en härlig helg du oxå vännen... Hoppas solen har kommit till Örebro som den har gjort till Karlstad...

    Hur vet du att jag behöver klippa mig nu?! :D Har en kompis som kommer hem till mig och klipper mig... service va... :) Nu kunde hon inte denna helgen utan jag får vänta två helger... Vilken miss... Så jag kanske skulle välja "Miss Karlstad specialen"... ;)

    Tur att toaletten fungerar i denna lägenheten i alla fall haha... :P Kraaam och mys med Mike nu!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du svarade med.... skrev ett svar i min blogg med, men kom på att du kanske inte ser kommentaren..Vet inte vart det gymmet ligger, känner mest till ÖKK där jag kör, men ska snart se mig omkring efter ett till gym, vill även kunna köra lite spinning och dans osv så man får röra på sig med...
    Jjag följer din väg till FF och kommer såklart även dit och kollar!
    Skulle själv vilja stå på BF-scen en dag, men just nu går det så bra med styrkelyften så jag satsar hårt på det...
    Men om du har lust med en promenad eller fika eller nått sånt så skulle det va jättekul! Särkilt kul med andra träningsintresserade! =)
    Sen förstår jag om du har fullt upp fram till FF.... Ha det så bra!=)

    SvaraRadera
  3. Zuzibuz:
    Heeeeeeeeello!! Oh yes, massa sol här kan jag lova ;)
    Tycker du ska testa "Miss Specialen" :D Alltid kul med omväxling ju!
    Jag och Mike hade SUPER MYS :D
    Kram på dig gullet!

    Miia:
    Hej tjejen!
    Klart jag svarar ;) Du verkar vara en härlig tjej med träningsambitioner - alltid lika kul!
    Underbart med STÖD!!
    Självklart ska vi försöka att styra upp något :D
    Önskar dig en toppen vecka!
    Kram

    SvaraRadera