-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


onsdag, oktober 21

Att våga testa

och lita på kroppen!

Nu börjar det allt närma sig - nytt upplägg från och med nästa vecka för min del då det endast är 6 veckor kvar snart till The Tävling :D

Under dessa 15 veckors diet som är avklarade har varje dags intag sett lite olika ut, men mängden kalorier har varit i princip samma. Däremot med tanke på mängden förbränning jag kör tänkte jag våga testa att höja kalorierna 2-3 extra dagar denna vecka för att se hur kroppen reagerar, för att sedan åter igen gå tillbaka till ursprungskalorierna, men från lite andra källor med lite annorlunda upplägg dessutom.

Kanske blir det t.o.m så att jag höjer kalorierna under 1-2 veckor framöver om detta upplägg fungerar så kroppen återhämtar sig lite bättre så att jag kan ge ännu mer i slutet om det så behövs.

Så i måndags satt jag och räknade lite och för att testa min kropp lite nu innan min 6 weeks out dietplan börjar ska jag testa att och våga mig på att höja kalorierna mitt i veckan 2 dagar denna vecka till att börja med
>>
idag + imorgon kommer jag + ca 1000 kcal extra varje dag från bra fettkällor då jag vet att just min kropp svarar bättre på fett än kolhydrater när det gäller så stor kalorihöjning.

> Detta kan leda till att vågen inte visar någon minus alls eller visar plus på lördag, men det är jag medveten om.

Min 6 weeks out dietplan kommer jag troligen att cykla maten, men jag har inte riktigt bestämt mig än, så det återstår att se :D


> > > Here Wo Go!!

2 kommentarer:

  1. 6 veckor fick tänka efter, ja just det det är ju inte så lång tid kvar innan fitnessfestivalen! Ska dit och sitta i publiken! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Kul att du ska åka och titta. FitnessFestivalen är otroligt kul att åka på, mycket som händer under en hel helg.

    Tack för lyckoönskningarna!! :)

    SvaraRadera