-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


lördag, september 12

Update

Dietvecka 10
- completed


Dagens vikt: 56.7 kg

Vikt nedgång denna vecka ( v.10 ) : - 0.3 kg
Vikt nedgång totalt: - 10.5 kg


Oh så skönt att få komma under 57 kg sträcket, då jag har en envis "magisk" gräns där men det släppte minsann - hatar dessa vikt platåer, men men där spräckte jag den!!

Nu är det 12 weeks out till tävling och formen känns bra för att ha så många veckor kvar till tävling säger coach. Jag litar på honom och låter hans ögon vara mina under dieten för som jag skrivit tidigare är jag dietblind, haha.

Något som jag däremot själv märkt är att denna vecka har det hänt en hel del med låren och mer och mer definitioner kommit fram.

Vågen denna vecka säger inte så mycket mer än minus 0.3 kg men spegeln säger så mycket mer - vilket gör att känns riktigt bra >> Ännu ett bevis på att man inte ska gå så mycket på vad vågen alltid säger - tro mig jag vet att det är lättare sagt än gjort :O)

Torsdagens träning
Morgoncardio - 60 minuter
[40 min intervall crosstrainer + 20 min cykel]
Gym - axlar
Kvällscardio - 40 minuter intervall steppmaskin

Fredagens träning
Morgoncardio - 60 minuter
[40 min intervall crosstrainer + 20 min cykel]
Gym - armar
Kvällscardio - 40 minuter intervall steppmaskin


Idag däremot blir det välförtjänt vila - all day long - ska bli så skööööönt, då man kört på varje dag hela veckan som varit!

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Sashli

    Vilka inspirerande framsteg du har gjort sedan du började din diet. Det är så kul att läsa din blogg och kunna följa dig och dina tankar kring dig och din träning.
    Har läst här i några veckor och jag beundrar ditt sätt att tänka i framsteg och viktnedgång.
    Grattis även till ditt fina reportage på carbzones hemsida. du ser fantastisk ut.

    Tack för intressant läsning.
    mvh
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hejsan Karin!!

    Tusen tack för dina ord, värmer verkligen ska du veta!!
    Jo det har inte alltid varit lätt, men har man en vilja av stål så är inget omöjligt :)
    kan jag kan vem som helst!!
    Hoppas du fortsätter att följa mig väg upp till scen :O)

    Hälsningar!!

    SvaraRadera