-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


tisdag, augusti 11

Yummie yummie

in my tummy
Good old days in Venice - saknar våran resa och alla äventyr!!

Fridagar/ätardagar
Denna diet har jag haft fridagar/ätardagar inplanerad varje lördag hittills.
Anledningen till detta är för att min kropp inte ska rasa för snabbt i vikt och dessutom för att jag startade min diet så långt innan själva tävlingen. Då jag ville köra mycket intervaller och cardio, och inte ville dra ned på min förbränning blev det order från coach att i så fall lägga in dessa lördagar för att fylla på och boosta upp kroppen inför veckan som väntar.


Hur mina lördagar har sett ut hittills har varit lite olika men jag har haft lite regler för mig själv då jag vet vad min kropp mår bra av och mindre bra av.
Viktigast har varit att fylla på med bra mat och undvika mängder av socker och dåliga fetter. Självklart OM suget fanns har jag ätit lite godis, glass eller någon bit skräpmat om jag så varit sugen, men måttligt av det.


I stora hela har de 2 senaste lördagarna börjat på följande vis:


- Frukostbuffe

Fullkornsfrallor (2 st)
, m. pålägg (kalkon/skinka/ost/grönsaker)
1 skål m. lättyoghurt, musli, allbran, frön, nötter

1 skål m. keso, frön, nötter, jordgubbar

1 ägg m. kaviar
1 Grapefrukt, några skivor melon

1 kopp kaffe, 2 glas mjölk


Olika mellanmål under dagen
2 x 250 gram keso + frukt/nötter
Kesella + frukt/nötter
Omelett + grönsaker
2-3 frukter
2 bars


Sedan har intaget varierat lite under dagen, med det har blivit några mellanmål fram till kvällen då vi köpt hem mat

Kvällsmaten denna vecka blev
8 bitar sushi
+ några bitar godis och lite GB lättglass med exotiska frukter + lite mörk choklad


Kvällsmaten förra vecka blev

Persisk mat som mamma lagat runt 18 tiden + 1 stor slice pizza vid 21 tiden
+ några bitar godis och lite GB lättglass med exotiska frukter + lite mörk choklad här med

Yes nu vet ni hur det har sett ut för lilla mig på mina lördagar på ett ungefär :)
Som ni ser har jag försökt hålla mig till bra mat under hela dagen och sedan på kvällen äta något sliskigt om jag varit sugen, haha.
Inga förbud här inte, vilket jag tycker är oerhört viktigt så man inte hetsar efter en avslutad diet, MEN man får hålla kontroll över vad man väljer att äta och hur mycket.

Man mår SÅ mycket bättre dagen efter av bra mat och energin är på topp för att orka en ny veckas utmaning.

Klart jag lägger på mig vatten och känner mig svullen, men med hård träning och vilja av stål så lägger sig en hel del vatten i musklerna vilket gör att man kan ge ännu mer på gymmet.

Skit i vågen i en dag och känn efter hur din kropp mår istället,
- ge den kraft, ge den energi!!



Så lördagarna har verkligen varit
- yummie yummie in my tummy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar