-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


fredag, augusti 28

Crazy

& NOT Lazy

Fullt fart med mina små steg hittills idag!!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, haha. Tanken var verkligen inte att jag skulle knalla runt så mycket idag, men det ena ärendet ledde till det andra och jag var tvungen att ta mig till och från ställen. Då jag hatar att åka statsbuss var det bara att hoppa in i min underbara MBT skor och börja gå.

Morgonpromenad 90 minuter - AVKLARAD
Tog en omväg till universitetet för att avverka morgonens tidiga cardio och åt frukosten där. Sedan hade jag en hel del ärenden att ta hand om, men det var en bit att gå märkte jag, haha. Minnet är bra med kort märkte jag, för jag hade för mig att det inte var Så långt, men men envis som tusan så vägrade jag ta bussen.
  • Bonuspromenad 2 x 45 minuter
  • Bonuspromenad 60 minuter
Haha nu i efterhand när jag började räkna på hur mycket jag egentligen gått fick jag ihop det till 4 hela timmar - vilket är galet för mig på diet. Lätt att vara efterklok märker jag!! Skyller på diethjärna :P

Ikväll är det dags att pumpa armar på gymmet, och senare blir det kvällscardio.
>> Dagens planerade träning
Gymmet - armar
Kvällscardio - 40 minuter intervall på steppmaskin

Gårdagens träning
Morgoncardio - 40 minuter intervall på crosstrainer
Gymmet - axlar
Kvällscardio - 40 minuter intervall steppmaskin

Gårdagens pass kändes riktigt riktigt bra och styrkan var verkligen på plats.
Började lite kinkigt, då jag kände mig allmänt "dietblä" men ju mer jag pumpade desto bättre blev formen, och fler markeringar och detaljer tittade fram ju hårdare jag körde - vilket var så otroligt motiverande och fick mig att ta i Ännu mer - underbart!!

Nu ska jag vila lite i soffan innan det är dags att ladda om...
för sen blir det träning!!

2 kommentarer:

  1. Oh-oh nu är hon igång igen, snälla någon stoppa den där evighetsmaskinen Sashli. Haha.
    Du har verkligen en vilja av stål va? Läskigt imponerande.

    Var bara försiktig så du inte blir lika tokigt hård som din förra tävling. Var där och såg dig tävla på plats och du har en riktigt bra fysik, det ska du ha beröm för. Om du bara hade inte gått ut för hårt, och hade haft bättre kroppskännedom precis som du själv skrivit tidigare, hade du tagit hem pokalen enligt min mening.
    Ser fram emot att se dig på scen igen Sashli. Denna gång ditt rätta "jag" = Bigger, better and stronger.

    / K.H

    SvaraRadera
  2. Hej K :)
    Tack för dina fina ord, din feedback samt din omtanke.
    Jo min vilja av stål, den är inte att leka med :D Blir lite rädd själv ibland, hahaha.

    Nej då, finns ingen risk att jag kommer ta ut mig lika hårt som sist. Har stenkoll från olika håll denna gång, främst Mike som håller hökögon på mig och man lär sig faktiskt av sina tidigare erfarenheter :)

    Ska allt se till att komma upp på scen "bigger, better & stronger" denna gång - Promise :D

    This time it will be different!

    SvaraRadera