-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


måndag, juni 8

My Transformation Challenge begins today!

Åh detta ska bli så spännande och roligt. Motivationen är på topp och jag ser verkligen fram emot att forma kroppen.
Trivs verkligen inte med min kropp just nu, men får hålla ut ett tag till då man vill bygga på sig lite muskler.

Kommer sätta upp delmål för mig själv, då jag anser att det fungerar bäst för mig. När det kommer till slutmålet, så får vi helt enkelt se under resans gång.

Glömde skriva att jag kommer dela upp detta i 2 faser:
fas 1 - bygga muskler
fas 2 - definition & fettreducering

So let´s get started!



STATUS
datum: måndag 8 juni

mina mått

bröst: 95 cm

midja: 75 cm

mage: 84 cm

rumpa: 97cm
lår: 57.5 cm
vader: 35.5 cm


vikt: 63,1 kg


TRÄNING
Styrketräning 5-6 dagar/veckan
Splittar kroppen på 5 som vanligt

Förbränningsträning - i form av morgonpromenader 3-6 dagar/veckan
Kommer till en början att endast lägga in morgonpromenader på 70-90 minuter


KOST
High protein - low carb är något jag kommer att utgå mycket från, men till en början kommer jag inte räkna kalorier.
Jag kommer inte att nolla mina kolhydrater eller gå på någon ketodiet för att förtydliga lite mer, utan jag kommer att äta begränsat med kolhydrater.



Livsmedel jag kommer främst använda mig av
Proteiner:
Rött kött, fisk, kyckling, räkor, keso, kesella, ägg
Kolhydrater:
Fiberhavregryn, grönsaker, bär, utvalda frukter, lowcarb bröd, lowcarb pasta, sötpotatis
Fetter:

Nötter, frön, lax, avocado, oljor


Jag kommer även uppdatera med foton så man kan jämföra och förhoppningsvis se förändringar under resans gång.

Let the fun begin! :)
..och skynda långsamt!!

6 kommentarer:

  1. Hello Baby!

    Vad kul att du också ska gå in i diet perioden, ska bli kul och inspererande att följa dig :-D... ska följa dig med jämna mellan rum och ska ha järnkoll på dig ;->

    Nyfiken på kommande bildern :-D...hoppas de kommer snart upp ;-D

    Ha en underbar fortsatt vecka så hörs vi!!

    Martin Hälsar så gott!

    Hälsa din muskelknutte oxxå från oss!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Hej :D

    Klart vi ska peppa varandra, kommer nog behövas i vissa stunder, haha.

    Hihi - tålamod :D till nästa formcheck kan jag ta nya bilder och jämföra, mycket roligare då. Kanske lägger upp dagsformen någongång snart ;)

    Tackdesamma och hälsa så gott tillbaka från oss!

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Kör hårt tjejen! Ja kommer följa dig :P

    Kram Julia

    SvaraRadera
  4. Tack sak du ha Julia!
    Skoj att även ha ditt stöd, kommer nog behövas!

    Ha en toppendag tjejen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Å vilken rolig formcheck med målsättningen för kost och träning. Och före/efter-bilder är så trevligt, när det går åt rätt håll iaf ;) Jag håller själv på, för första gången, att toppa formen och har bara fyra veckor kvar... Ghaaaa nu börjar hårdkörningen för mig.

    Ska följa dina framgångar!

    SvaraRadera
  6. Ida:
    Hej på dig!
    Kul att även du har hittat hit till mig.
    Ska kika in hos dig med och hålla mig uppdaterad.
    Ha det gott tjejen!

    SvaraRadera