-

OPERATION MELTDOWN
- The game is on -


13 weeks hardcore diet and training is on
start 9 jan 2012


onsdag, januari 6

Världens lyckligaste dotter ♥

Ligger hemma däckad av värk och mår skit - extremt ont i hals, öron och leder...

Telefonen ringer, ser att det är pappa och jag svarar:
- Hej pappa!
- Hej hjärtat. Hur mår du? Bättre? Halsonten har släppt hoppas jag?
- Nej, usch jag mår ännu sämre idag. Fattar inte varför detta kom helt plötsligt. Mina öron värker så fruktansvärt dessutom.
Hur går det för dig på jobbet då?
- Var är Mike då? På jobbet eller? Lilla gumman då. Ska jag komma och ta hand om min lilla flicka?
- Neeej, är du knäpp eller? Ni bor ju 110 km härifrån och du jobbar dessutom. Sen är det hur halt som helst ute. Vill inte att du kommer hit. Sköt hand om dig själv så blir jag glad pappa.
Ja Mike jobbar på för fullt.
- Är det säkert att jag inte ska komma hjärtat?

... så fortsatte han fråga om och om igen är det säkert att han inte ska komma "förbi" någon timme och ta hand om mig...

110 km liksom är inte direkt att åka förbi!!


Någon timme senare, ringer det på dörren!!!!
Jag går upp, tittar ut genom för att se om jag ser något, men inget... så jag öppnar dörren.

VAD TROR NI HAN HAR GJORT??

Min Älskade Underbara Tokiga Fantastiska Pappa står där med 1 stor bukett rosa rosor, 2 fulla matkassar och leende på sina läppar och säger:

- Inte kunde jag låta min blomma vara själv när hon är sjuk- Måste ju ta hand om min lilla Sashli.

Jag visste knappt vad jag skulle säga eller göra!!! Vet bara att han fick mig att bli såå lycklig och glad man kan bli fast man är sjuk...

Han är Världens Bästa, mest Underbara Pappa
en flicka Kan Önska sig & Drömma Om!!!


Jag Älskar Dig Pappa!!!! Du är fantastisk!!

14 kommentarer:

  1. Men vännen bröt skiten ut på dig... :( Du får kurera dig med massor av te... Tror bestämt att jag ska sätta på en kopp själv... Så att jag kan skrika ordentligt sen... ;) Vet du vad haha... Min mugg som jag fick av dig kuckelikuar varje gång som jag drar upp persiennerna på morgonen i köket...:D

    Heeej min Miss Örebro hottie! Har du feber oxå föresten?! :P Huvudet upp och fötterna ner här så det är lugnt... Vågar inte säga att jag är frisk för då åker jag väl dit jag oxå... :S

    Krya nu på dig vännen!! Fortsätter med mina slängpussar & kastkramar jag då... ;) <3

    Men vilken gooo papsing som du har!! Den mannen känner jag igen hihi... Hoppas att han hade med något gott åt dig... :P

    SvaraRadera
  2. Uff,sender en god-bedrings klem din vei Gumman! :-)
    Hvil godt nu,så skal du se at formen snart blir bedre..

    Va mysigt gjort av din Pappa!<3
    Kram

    SvaraRadera
  3. Zuzibuz:
    Mmmm :( skiten bröt ut ordentligt... så onödigt. Allt som var så på topp - träning, kost och planeringen med vissa saker. Bäst att bli frisk snart!!!
    Hahaha där satte du ett leende på mina läppar med muggen, hahaha du kommer ALDRIG glömma mig, haha :P

    Hej och god lunch min härliga energiknippe till Miss Karlstad!!

    Herregud, hur går det med dörren och dina spöken? usch va läskigt. "Hoppas" det är spöken iallafall och inte nån som har nyckel :S

    Neee inge feber tack och lov, med ont som tusan överallt...
    Du SKA hålla dig frisk - det är en order, haha.

    Ja då, massa gott!! Han kom och lagade en maagisk kycklingsoppa med bara färska råvaror - underbar e han :D

    Önskar dig en fantasisk dag min vän!
    Släng puss och kram!!!


    Martine:
    Tack gumman!! Jag vilar på och äter på för den delen också (haha). Måste komma upp på fötter väldigt snart igen.

    Ja pappa är mysig och underbar!

    Hoppas du får en strålande dag.
    Klem :)

    SvaraRadera
  4. Ja vart kom det ifrån lixom... :( Men du är snart piggelin ska du se... Vila och väx och krya på dig nu! Och förhoppningsvis så hinner det att bli mindre kallt sen när du ska stoppa ut näsan igen... :P Haha borde ha något sådant som påminner mig om dörren oxå... ;)

    Heeej och god middag min Miss Örebro hottie!!

    Är nog jag som är virrig får jag hoppas... Nu har jag inte hört några ljud och dörren är låst... Ställde en vattenflaska på dörrhandtaget när jag gick och lade mig så jag skulle vakna om någon klev in... :O

    Jag lovar att lyda... om du ser till att bli frisk! Se till att Mike kommer hem och kurerar dig pronto... Vilken man säger nej till det lixom... ;)

    Åh vad gott det lät! Haha hade det varit min papsing så hade jag fått grillad korv och mos... Men det är jue tanken som räknas... :D

    Ha nu en så bra dag som du bara kan!!
    Pussar och kramar i massor!! <3

    SvaraRadera
  5. Zuzibuz:
    Heej min Miss Karlstad Sunshine :)

    Haha hottie kan jag inte direkt påstå att jag känner mig som för tillfället :P

    Oh vattenfalska på dörrhandtaget :D Smart!
    Kanske ska köpa dig en sån där "groda" som går igång och låter genom rörelsesensorer hahaha :P

    Ja soppan är alldeles underbart gott. Han är grym på att laga mat lilla papsingen :)

    Bakar du för fullt nu eller? :) Mums va gott.

    Pussipuss på dig MIN Zuzibuz!!

    SvaraRadera
  6. Det er bra,viktig med mat også! Så kroppen får byggestener til å helbrede syken.. ;-)

    Takk,her er det lugn og ro :-)
    Ble en morgenprom idag tidlig,ellers hviler jeg fra gymmet..

    Puss

    SvaraRadera
  7. Heej min Miss Örebro pipparcookie!! :)

    Nej du hade jue ingen feber så du är jue inte heeet... Får kalla dig för en cool chick(en) istället då... ;)

    Ja för du vet jue läget och jag bor på botten så better safe than sorry lixom... Haha jag kommer att ha massor av djur här hemma snart... Både kvackar och kväker... :D

    Blir sugen på det nu kan du inte maila över lite så får du bröd av mig?! :P Brödet är nämligen i ugnen här så det är väl bäst virrpannan går och tittar till det... ;)

    Puss & Kraam på dig vännen min!!

    SvaraRadera
  8. Martine:
    Hehe jo tack äter på har jag gjort kan jag lova :P
    Har ni fortfarande lika kallt hos er?
    Hoppas du sover gott tjejen och att morgondagen blir toppen!
    Puss!


    Zuzibuz:
    Hej i natten min Miss Karlstad sweetheart <3
    Haha cool chick(en) - du är för rolig :D

    Smakade brödet gott? Hade nog suttit finnt att kombinera min soppa med ditt bröd :P

    Åh längtar tills jag blir frisk så jag kan titta över mina planer till våren och se om möjligheten finns att få till allt.
    Jaja hälsan kommer först, så tålamod antar jag :)

    Hoppas du inte får besök av några spöken nu innan läggdags.
    Du får helt enkelt skaffa dig en mukkelman som tar hand om dig :D

    Puss och kram, Natti natt min vän!!

    SvaraRadera
  9. Hej mitt i natten min Miss Örebro chick!! :D
    Ja där fick jag till det lite va hihi... Med både pippisoppan och pippimuggen i åtanke... ;)

    Det är mumsfillibabba! Smakar ganska så mycket så man äter det som det är... Till soppa perfekt... :P

    Snart är du piggelin ska du se... Du kan jue passa på och ligga och filura ut "the plan" under tiden som du vilar... :) Men man tycker att det tar så lååång tid när man är mitt uppe i det hela... sen när man tittar tebax så var det jue bara en fis i rymden...

    Har jue sett på Fringe på teven där det var en utmjordisk organism med i form av en skugga... Bäddar bra för att sova gott... Mukkelman vart är du?! ;P

    Natti natti vännen och sov nu så gott och krya på dig!!
    Puss & Kraam!!

    SvaraRadera
  10. Hej tjejen!
    Igår ble det litt mildere utover dagen,
    men desverre er vi oppe i -22 igjen nu.. :-(
    Sukk,vil ha slutt på vinter!
    Hvordan er formen idag?!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Zuzibuz:
    Hej min underbara peppande Miss Karlstad, drottning :D

    Försöker få in det i huvudet *fis i rymden, fis i rymnden, fisk i rymnden* hahaha
    Känns juuu som en evighet!!

    "The Plan" hamnar ju efter och det är inte bra, speciellt när man bara ligger hemma och får i sig massa kalorier utan att kunna röra på sig *suck*

    Åh älskar serien fringe - så bra!! Min favorit är ju helt enkelt Walter Bishop, haha!

    Hoppas du får en underbar fredagskväll min vän!
    Puss och kramar!!! <3


    Martine:
    Hej gullet!
    Åh känner mig inte bättre direkt. Jag vill vara frisk NU!
    Önskar dig iallafall en härlig fredagskväll med massa mys och gott.
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. heeej hjärtat, hoppas du blir frisk snart!!! ät MAZZOR av apelsiner!!! Saknar dig aåå himla mycket!!! Guud vad mysigt av pappa och komma och hälsa på dig, önska dte var lika lätt för mig och komma förbi och se dig :D! Ta hand om dig mitt hjärta, jat heli khalie inja!!! PUSS PUSS PUSS PUSS<3

    SvaraRadera
  13. Vilken gullig pappa du har!
    Hoppas du kryar på dig nu gumman, jag börjar känna mig fit for fight igen :o)
    Skickar upp en stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Nazli:
    Åh hej min prinsessa, tack min underbara syster <3 Saknar dig galet ska du veta!! Saknar er båda!!! Jag vet, han är alldeles underbar lilla pappa :D Ja ibland önskar man att man kunde zippa sig till den plats man ville hellre vara på.
    Ha en underbar och fantastisk tid nu tillsammans och NJUT för jag njuter av att ni kan vara där tillsammans.
    Älskar dig "plutten"! Hälsa mamma massor och krama och pussa henne :D PUSS PUSS PUSS

    Lina:
    Ja pappa är helt otrolig :) Så Go och underbar!!
    Tack vännen, glad att du är snart igång igen!!
    Lova att du kör på för mig med tills jag själv är på fötter ;)
    KRAMAR!!

    SvaraRadera